Sockerboven

2014-01-14 15:38:54
0 kommentarer
Det har spårat ur totalt, sockerintaget. Hela decembermånad har jag unnat mig det jag känner för och så fort jag började med det så har det eskalerat. Jag kan inte behärska mig, jag äter socker tills jag nästan kräks. Jag kan inte sluta nu, har försökt dag efter dag men det GÅR INTE. Jag hade ju en sjuk motivation tidigare i höstas då jag höll mig helt utan socker (glass, godis, läsk, saft) i över 40 dagar och därefter körde jag resten av hösten med att bara äta socker på helgerna. Nu kan jag inte. Motivationen är bortblåst, kilona har tickat iväg och kläderna sitter tajtare. Jag vill inget hellre än att ha en normal relation till socker och kolhydrater, men min kropp går BANANAS så fort jag smakar på lite.
 
Sitter och funderar på vad mitt nästa steg blir, hur jag ska ordna upp vardagen så jag får en sund kost i vardagen.
 
Jag måste hitta motivationen igen, undrar vart jag gömt undan den..




Namn:
Kom ihŒg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: